Правові засади справляння судового збору, платників, об’єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначає Закон України «Про судовий збір» № 3674-VI.
Щодо оскарження постанов у справах про адміністративні правопорушення, то тривалий час існувало правило, згідно з яким особи звільнялись від сплати державного мита за оскарження постанови у справі про адміністративне правопорушення. Причому звільнені від сплати судового збору у разі апеляційного оскарження постанов про накладення адміністративного стягнення були й суб’єкти владних повноважень.
Однак Велика Палата Верховного Суду у постанові від 18.03.2020 у справі № 543/775/17 вирішила кардинально змінити правову позицію та відступила від правового висновку, викладеного у постанові Верховного Суду України від 13.12.2016 (провадження № 21-1410а16), зазначивши, що у справах щодо оскарження постанов про адміністративне правопорушення у розумінні положень статей 287, 288 КУпАП, як і в інших справах, які розглядаються судом у порядку позовного провадження, слід застосовувати статті 2 – 5 Закону України «Про судовий збір», які не передбачають пільг за подання позовної заяви чи скарг у таких правовідносинах.
Таким чином, згідно з новою правовою позицією Верховного Суду, у випадках оскарження постанов у справах про адміністративні правопорушення скаржнику (позивачу) необхідно сплачувати судовий збір, що дорівнює 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб та становить 420,40 грн (ч. 5 ст. 4 ЗУ «Про судовий збір»).
Отже, за подання апеляційної скарги необхідно сплатити судовий збір у розмірі 630,60 грн (2102*0,2*150%).
Правова позиція, викладена в постанові Великої Палати Верховного Суду від 18 березня 2020 року є обов’язковою для врахування згідно з ч. 5 ст. 242 КАС України.
За інформацією відділу аналітично-статистичної роботи суду