Сьомий апеляційний адміністративний суд Exit Reader Mode

Закон і Бізнес: Наявність переплати за ЄСВ унеможливлює застосування штрафних санкцій

Джерело: Закон і Бізнес

Дії, які не містять ознак бездіяльності платника під час сплати єдиного соціального внеску, не можуть бути підставою для застосування штрафу та нарахування пені на підставі ст.25 закону «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування».

У справі №817/3402/15 контролюючий орган прийняв рішення, яким на підставі ч.10 та п.2 ч.11 ст.25 закону «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» до позивача застосовано штраф та нарахована пеня за несплату або несвоєчасну сплату єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

Відділ освіти Дубенської районної державної адміністрації наголосив на відсутності правових підстав для застосування до платника штрафних санкцій та нарахування пені та протиправності оскаржуваного рішення контролюючого органу Адже єдиний внесок сплачувався позивачем у повному обсязі та у визначений законом строк.

Також платник зазначив, що в Семидубського

аграрного ліцею, загальноосвітньої школи І—ІІ ступенів Дубенської районної ради та Мирогощанської загальноосвітньої школи І—ІІІ ступенів Дубенської районної ради Рівненської області, звітність щодо яких подавалася у складі звітності відділу освіти Дубенської РДА, утворилася переплата з коштів, що перерахувалися позивачем на рахунки цих навчальних закладів для сплати єдиного внеску. Позивач вказав, що, незважаючи на неодноразові звернення, зазначена сума переплати (після закриття реєстраційних рахунків цих навчальних закладів) безпідставно не була зарахована на юридичну особу — відділ освіти Дубенської РДА.

Рішеннями адміністративних судів усіх трьох інстанцій адміністративний позов задоволено.

Як встановлено судами попередніх інстанцій, позивач зареєстрований як юридична особа та перебуває на обліку як платник ЄСВ.

Суди вказали, що обставини щодо зарахування в якості сплати єдиного внеску коштів, попередньо перерахованих позивачем на розрахункові рахунки загальноосвітніх начальних закладів, відкриті в органах державного казначейства згідно з наказом начальника відділу освіти Дубенської РДА (що у подальшому були закриті згідно з наказом начальника відділу освіти Дубенської РДА) з рахунків вказаних закладів освіти, а не безпосередньо з рахунку платника, у цьому випадку, не є достатньою підставою для висновку про несплату позивачем необхідної суми єдиного внеску у визначений законом строк.

Суд зазначає, що нарахування та виплата

заробітної плати, а також нарахування, утримання та перерахування єдиного соціального внеску за найманих працівників закладів освіти здійснюється саме позивачем, належні до сплати суми ЄСВ у повному обсязі та у визначений законом строк надійшли до бюджету. Тож у контролюючого органу були відсутні правові підстави для застосування до відділу освіти Дубенської РДА відповідальності на підставі ст.25 закону «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» за несплату або несвоєчасну сплату єдиного внеску та нарахування пені.

Таким чином, суди, задовольняючи позовні вимоги, дійшли висновку, що належна до сплати (у спірному періоді) сума ЄСВ надійшла до бюджету в повному обсязі та у визначений законом строк.