Правова позиція: | Дії, які не містять ознак бездіяльності платника під час сплати єдиного внеску, не можуть бути підставою для застосування штрафу та нарахування пені на підставі статті 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування». | |
Обставини справи: | Контролюючий орган прийняв рішення, яким на підставі частини десятої та пункту 2 частини 11 статті 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» за несплату або несвоєчасну сплату єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування до позивача застосовано штраф та нарахована пеня.
Відділ освіти Дубенської районної державної адміністрації зазначив про відсутність правових підстав для застосування до платника штрафних санкцій та нарахування пені за несплату або несвоєчасну сплату єдиного внеску та протиправність оскаржуваного рішення контролюючого органу з огляду на те, що єдиний внесок сплачувався позивачем у повному обсязі та у визначений законом строк. Також платник зазначив, що у Семидубського аграрного ліцею, загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Дубенської районної ради Рівненської області та Мирогощанської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Дубенської районної ради Рівненської області, звітність по яких подавалася у складі звітності відділу освіти Дубенської районної державної адміністрації, утворилася переплата з єдиного внеску з коштів, що перерахувалися відділом освіти Дубенської районної державної адміністрації на рахунки цих навчальних закладів для сплати єдиного внеску. Позивач вказав, що незважаючи на неодноразові звернення, зазначена сума переплати (після закриття реєстраційних рахунків цих навчальних закладів) безпідставно не була зарахована на юридичну особу – відділ освіти Дубенської районної державної адміністрації. |
|
Позиція адміністративних судів всіх інстанції: | Рішеннями адміністративних судів усіх трьох інстанцій адміністративний позов задоволено.
Як встановлено судами попередніх інстанцій позивач зареєстрований як юридична особа та перебуває на обліку як платник єдиного соціального внеску. Суди вказали, що обставини щодо зарахування у якості сплати єдиного внеску коштів, попередньо перерахованих позивачем на розрахункові рахунки загальноосвітніх начальних закладів, відкриті в органах державного казначейства згідно з наказом начальника відділу освіти Дубенської районної державної адміністрації (що у подальшому були закриті згідно з наказом начальника відділу освіти Дубенської районної державної адміністрації) з рахунків вказаних закладів освіти, а не безпосередньо з рахунку платника, у цьому випадку, не є достатньою підставою для висновку про несплату позивачем необхідної суми єдиного внеску у визначений Законом строк. Суд зазначає, що оскільки нарахування та виплата заробітної плати, а також нарахування, утримання та перерахування єдиного соціального внеску за найманих працівників вказаних вище закладів освіти здійснюється саме позивачем, належні до сплати суми єдиного внеску у повному обсязі та у визначений законом строк надійшли до бюджету, у контролюючого органу були відсутні правові підстави для застосування до відділу освіти Дубенської районної державної адміністрації відповідальності на підставі статті 25 Закону України “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування” за несплату або несвоєчасну сплату єдиного внеску та нарахування пені. Таким чином, суди, задовольняючи позовні вимоги, дійшли висновку, що належна до сплати (у спірному періоді) сума єдиного внеску надійшла в бюджет у повному обсязі та у визначений законом строк. |
Повний текст рішень можна знайти за посиланням: http://reyestr.court.gov.ua/ справа № 817/3402/15
За інформацією відділу узагальнення судової практики 7ААС