Спеціальний режим оподаткування поширюється також на операції щодо поставки с/г підприємством с/г товарів

Січень 20, 2021

 

Правова позиція: Спеціальний режим оподаткування поширюється як на діяльність, яка відповідає видам діяльності, переліченим у пункті 209.17 статті 209 Податкового кодексу України та зазначеним у свідоцтві про реєстрацію сільськогосподарського підприємства, так і на діяльність з постачання сільськогосподарських товарів (послуг), про яку йдеться у пункті 209.2 статті 209 цього Кодексу.

Для віднесення товарів до сільськогосподарських необхідними є наявність двох умов: належність їх до товарних груп 1-24, товарних позицій 4101,4102,4103,4301, згідно з УКТЗЕД та безпосереднє вирощування, відгодовування, виловлювання або збирання лісових продуктів (жолудів, каштанів, моху тощо).

Обставини справи: Фермерське господарство відповідало вимогам норми пп. 209.6 ст. 209 Податкового кодексу України, було і є сільськогосподарським підприємством, у зв`язку з чим використовувало спеціальний режим оподаткування в частині сплати до бюджету податку на додану вартість та звітувалося до Березнівського відділення Костопільської ОДПІ по двох податкових деклараціях з податку на додану вартість, а саме: Декларації з податку на додану вартість спеціального режиму оподаткування діяльності у сфері сільського господарства та Декларації з податку на додану вартість (загальна).

Податковий орган у акті перевірки послався на акт позапланової виїзної перевірки ФГ «АВМ-С» (СФГ «Відродження») з питань дотримання вимог податкового законодавства, у якому, зокрема, зазначено, що: «Згідно з довідками управління Держкомзему у Березнівському районі багаторічні насадження у ФГ «АВМ-С» відсутні, що свідчить про те, що підприємство діяльність у сфері лісового господарства (лісівництва) не проводило. Тобто проводити заготівлю кори крушини на власних або орендованих виробничих потужностях підприємство не мало можливості. Разом з тим, судами встановлено, що позивач мав у користуванні земельні ділянки згідно з укладеними договорами оренди землі із власниками земельних часток (паїв), Березнівською районною державною адміністрацією, договорів про сумісну діяльність тощо, а також купував лісопродукцію, здійснював надання послуг для регулювання водно-повітряного режиму меліоративних земель тощо.

Позиція адміністративних судів усіх інстанції: Суди першої та апеляційної інстанцій захистили права  позивача, позовні вимоги задовільнили повністю: визнали протиправними та скасували податкові повідомлення-рішення.

Суди встановили, що ФГ «АВМ-С» підпадає під визначення сільськогосподарського підприємства, вказане у пункті 209.6 статті 209 Податкового кодексу України, у періоді, який перевірявся, господарство було зареєстроване як суб`єкт спеціального режиму оподаткування податком на додану вартість, про що мало відповідні свідоцтва, до видів діяльності у яких було включено лісівництво та лісозаготівлі, одержання продукції лісового господарства та лісівництво та лісозаготівлі, з огляду на що правомірно відображало у скороченій податковій декларації з податку на додану вартість операції з реалізації кори крушини.

Отже, суди дійшли висновку, що кора крушини є сільськогосподарським товаром, який реалізовувався сільськогосподарським підприємством, а тому суми ПДВ від такої реалізації платник податків має право не сплачувати до бюджету, а залишити у своєму розпорядженні, скориставшись спеціальним режимом оподаткування, відповідно до п.209.2 ст.209 Податкового кодексу України.

За таких обставин Верховний Суд підтримує висновки судів попередніх інстанцій щодо протиправності та скасування податкового повідомлення-рішення Костопільської ОДПІ Головного управління Міндоходів у Рівненській області.

 

Повний текст рішень можна знайти за посиланням: http://reyestr.court.gov.ua/  справа №817/380/16.

 

За інформацією відділу узагальнення судової практики 7ААС

Для нормального відображення та для використання усіх можливостей сайту
увімкніть JavaScript у налаштуваннях переглядача. Після варто перезавантажити сторінку.