Seventh Administrative Court of Appeal Exit Reader Mode

Закон і бізнес: “Не розважайте, а захоплюйте!”

Кілька порад, як написати статтю, якій поставлять уподобайку та поширять на своїх сторінках

В„–2 (1456) 18.01—24.01.2020
Олена ХАВЛЮК, головний спеціаліст відділу звернень, внутрішньої та зовнішньої комунікації 7ААС
4041

Присутністю у соцмережах уже нікого не здивувати. Це гарний інструмент для побудови відкритих відносин з громадянами та формування довіри до державного органу як носія влади. Але як створити публікацію, що позитивно впливатиме на його імідж?

Ні — надмірній офіційності

Соцмережі створено для розваг. Тут користувачі налаштовані на відпочинок, а не на серйозну роботу. Ви ж не заходите у «Фейсбук» спеціально, щоб дізнатись про рішення Верховного Суду. Але якщо, гортаючи стрічку новин, ви натрапите на статтю про важливе суспільне рішення, а вас ця тема цікавить, то

чому б і не прочитати.

Готуючи публікацію для соцмереж, пишіть текст простою, доступною для розуміння мовою. Досі вважаєте, що такий стиль нашкодить серйозному іміджу вашої установи? Помиляєтесь!

Принцип «що більше розумних слів, то краще» у соцмережах не працює. Якщо текст статті перенасичений термінологією, цитуванням законів, кодексів, положень, наказів тощо, це відштовхуватиме читачів. Більшість із них не прочитає і половини, а ті, хто все ж дочитає до кінця, сприйматимуть публікацію так, ніби її писали заради галочки.

Проте користувачі соцмереж охоче довірятимуть автору, якщо розумітимуть, у чому полягає цінність статті саме для них. Якщо публікації ставлять уподобайки, залишають під нею коментарі чи поширюють на особистих сторінках — знайте: стаття корисна.

Основні правила

Щоб готувати саме такі публікації, пам’ятайте про основні правила:

• одна стаття — одна тема;

• «вибуховий» заголовок, який заохочує до прочитання;

• вступ, який зацікавлює (інакше продовжувати читати статтю ніхто не буде);

• простий стиль викладу (уникайте занадто вигадливих фраз, довжелезних речень, перевантажених зворотами, які важко сприймаються);

• менше «води», більше конкретики (відкриваючи статтю, читач прагне відразу знайти відповідь на своє запитання, а не шукати його серед беззмістовних фраз);

• терміни, абревіатури завжди з поясненням (або коротким коментарем);

• обережно із синонімами (не в усіх випадках вони доречні, адже можуть заплутувати читача);

• обсяг статті має відповідати кількості допустимих символів у соцмережах (один текст для різних соцмереж потрібно адаптувати таким чином, щоб він не перевищував обмеження щодо символів);

• текст має бути читабельним і візуально привабливим (робіть абзаци, виділяйте слова, на які хочете зробити акцент, використовуйте марковані

списки, сміливо додавайте емодзі).

Про грамотність зайвий раз нагадувати не варто. Адже публікація — це обличчя автора. Якщо у ній безліч помилок, то й думка у читачів сформується відповідна.

Дбайте про культуру мовлення, дотримуйтеся правил чинного правопису, стежте за логікою викладу, уникайте повторів і технічних помилок (дефіс замість тире, пропущені літери чи слова в реченнях, чергування в українській мові «у» з «в» тощо).

Будьте експертом!

Розмірковуючи над темою майбутньої статті, обирайте ту, на якій добре розумієтеся. Пам’ятайте, що саме автор відповідає за кожне написане слово.

Перед тим як сформулювати тему, з’ясуйте, що користувачі найчастіше шукають в Інтернеті, чим цікавляться, на які питання хочуть отримати відповіді. Також подумайте й над тим, що ви хотіли б донести громадянам, яку користь вони отримають, прочитавши статтю, чим ця публікація допоможе їм.

Заздалегідь поміркуйте, чи не спровокує тема статті негативної реакції у читачів. Якщо вона можлива, але ви все одно наполягаєте на своїй темі, намагайтеся

побудувати текст так, щоб показати лише вигоди і виключити усі можливі заперечення. Адже ваше завдання — переконати читачів у правильності вашої думки, актуальності й важливості статті.

Тому обирайте таку тему, в якій ви справді добре розбираєтесь і зможете захистити свою позицію. Інакше вас можуть звинуватити у некомпетентності, а від цього постраждає імідж установи, в якій ви працюєте.

Плагіат — це погано

Не можна сліпо копіювати чужі статті й видавати їх за власні. Передусім вас може викрити справжній автор, і тоді доведеться відповідати.

Інша річ, якщо сподобалася чиясь думка і ви хочете використати її у своїй публікації. Позичати чужі ідеї не заборонено, але пам’ятайте, що ви маєте інтерпретувати їх по-своєму, а не нахабно списувати.

Якщо ви скопіювали чужі ідеї, але сумніваєтесь, чи не сприйматимуть їх читачі за плагіат, обов’язково перевірте текст статті за допомогою сервісів типу «антиплагіат», які покажуть, чи не перевищено допустимого відсотку «запозичень», а також допоможуть виявити орфографічні, пунктуаційні й технічні помилки.

Прагнете відкритості — не розважайте людей у соцмережах, а захоплюйте їх своїми статтями так, щоб вони звернули увагу на вас і вашу діяльність. Адже саме у такий спосіб ви впливаєте на свідомість громадян. Дозвольте їм побудувати з вами довірливі взаємини, які сприятимуть утвердженню вашого іміджу у суспільстві.

І нехай ваші публікації завжди приносять лише користь!

Джерело: Закон і бізнес