Підсистема «Електронний суд» – це сервіс, що забезпечує обмін процесуальними документами (надсилання та отримання документів) в електронній формі між судом та учасниками судового процесу.
Відповідно до вимог Кодексу адміністративного судочинства України з початком функціонування підсистем (модулів) ЄСІТС адвокати, нотаріуси, державні та приватні виконавці, судові експерти, органи державної влади та інші державні органи, зареєстровані за законодавством України як юридичні особи, їх територіальні органи, органи місцевого самоврядування, інші юридичні особи, зареєстровані за законодавством України, реєструють свої електронні кабінети в ЄСІТС в обов’язковому порядку. Інші особи реєструють свої офіційні електронні адреси в ЄСІТС в добровільному порядку.
Тим, хто зареєструє офіційні електронні адреси в підсистемі «Електронний суд», суд надсилатиме документи виключно в електронній формі на ці електронні адреси. Вони, у свою чергу, надсилають документи до суду через ЄСІТС з обов’язковим використанням кваліфікованого електронного цифрового підпису.
Реєстрація користувача в підсистемі «Електронний суд» здійснюється за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП).
Для реєстрації можуть бути використані ключі, видані кваліфікованими надавачами електронних довірчих послуг.
Потрапити до електронного кабінету підсистеми ЄСІТС «Електронний суд» можна за посиланням: https://id.court.gov.ua/.
На головній сторінці електронного кабінету користувача підсистеми Електронний суд необхідно натиснути кнопку Авторизуватись з ID GOV UA і вас буде перенаправлено до Інтегрованої системи електронної ідентифікації (далі ІСЕІ) ID.GOV.UA.
На сторінці ІСЕІ необхідно:
обрати відповідний до вашого ключа тип носія;
обрати зі списку надавача електронних довірчих послуг – суб’єкта, до якого ви зверталися для отримання кваліфікованого електронного підпису;
завантажити із зовнішнього носія чи власного комп’ютера файл з вашим особистим ключем;
ввести пароль доступу до особистого ключа;
натиснути кнопку «продовжити»;
на наступному кроці погодитись з поширенням персональних даних та натиснути кнопку «продовжити».
ПІБ, РНОКПП – заповнюються автоматично з сертифікату вашого ключа.
Необхідно зазначити:
дату народження (власноруч ввести або обрати з вбудованого календаря);
контактний номер телефону;
адресу електронної пошти та підтвердити її за допомогою коду підтвердження, що надійде на електронну скриньку.
Якщо ви є фізичною особою-підприємцем, потрібно поставити галочку у відповідному полі. Це дасть можливість подавати заяви до господарських судів саме як підприємець.
Ознайомитись та погодитись з умовами користування сервісом електронного кабінету, натиснути кнопку «підтвердити».
Для реєстрації кабінету юридичної особи та авторизації необхідно використовувати КЕП керівника підприємства/установи. Повноваження керівника підприємства/установи будуть автоматично перевірені за Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань для активації кабінету юридичної особи та під час авторизації.
Кабінет фізичної особи керівника та юридичної особи об’єднані.
Перемикач між кабінетами доступний у правому верхньому куті (профіль користувача).