Seventh Administrative Court of Appeal Exit Reader Mode

Перекриття проїзду, проходу загального користування є порушенням умов благоустрою

 Перекриття проїзду, проходу загального користування є порушенням умов благоустрою, за яке передбачена адміністративна відповідальність, якщо це порушення за характером не тягне за собою кримінальної відповідальності 

 

Обставини справи: У лютому 2017 року особа звернулась до суду з позовом до адміністративної комісії при виконавчому комітеті Вінницької міської ради про скасування постанови у справі про адміністративне правопорушення, передбачене статтею 152 КУпАП, а саме: порушення вимог пунктів 6.13.1 (8) та 6.13.1 (29) Правил благоустрою території м. Вінниці, затверджених рішенням Вінницької міської ради від 01.03.2011 № 104.

Рішення судів: Вінницький апеляційний адміністративний суд та Касаційний адміністративний суд у складі Верховного Суду залишили без змін рішення Вінницького міського суду Вінницької області про відмову у задоволенні позову.

Судами встановлено, що посадовою особою муніципальної поліції складено протокол про адміністративне правопорушення, у якому зафіксовано перекриття проїзду автотранспорту до внутрішнього двору будівлі шляхом закриття воріт навісним замком. При цьому земельна ділянка внутрішнього двору належить до земель комунальної власності територіальної громади м. Вінниця, а з суб’єктами господарювання, які здійснюють підприємницьку діяльність у цій будівлі, укладено договори земельного сервітуту на земельні ділянки, межі яких у натурі не встановлено.

Позиція адміністративних судів всіх інстанцій: Відповідно до частини першої статті 34 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» правила благоустрою території населеного пункту – це нормативно-правовий акт, яким установлюються вимоги щодо благоустрою території населеного пункту.

Згідно з підпунктом 8 пункту 6.13.1 та підпункту 29 пункту 6.13.1 Правил благоустрою території міста Вінниці на об’єктах благоустрою забороняється перекривати проїзди, проходи загального користування будь-якими засобами без відповідного на те дозволу, виданого в установленому порядку; вчиняти дії, що тягнуть порушення умов благоустрою, пошкодження (руйнування чи псування) вулично-дорожньої мережі, інших об’єктів та елементів благоустрою, ускладнення умов руху пішоходів та транспорту та інші дії, заборонені цими Правилами й чинним законодавством України.

З огляду на положення ст. 152 КУпАП, порушення державних стандартів, норм і правил у сфері благоустрою населених пунктів, правил благоустрою територій населених пунктів  тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від двадцяти до вісімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; на посадових осіб, громадян – суб’єктів підприємницької діяльності – від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Отже, поведінка позивача суперечить принципам дотримання правомірної адміністративної поведінки та порушує права інших осіб, які правомірно користуються приміщенням будівлі, на вільний заїзд на прибудинкову територію та виїзд з нею, що, у свою чергу, є порушенням вимог Правил благоустрою території м. Вінниці

 

З повним текстом рішення можна ознайомитись в ЄДРСР: справа № 127/3709/17

 

За інформацією відділу узагальнення судової практики 7ААС