Seventh Administrative Court of Appeal Exit Reader Mode

Необхідність проведення інвентаризації в установах судової системи та проблеми, які виникають під час її проведення

Забезпечити достовірність показників обліку і запобігти можливим відхиленням покликана інвентаризація – один із головних методів обліку й контролю. Її результати дають змогу з’ясувати розходження між даними бухгалтерського обліку та фактичною наявністю, станом і оцінкою активів, власного капіталу і зобов’язань в установах судової системи, перевірити повноту документального оформлення і відображення в обліку господарських операцій, підтвердити реальність показників звітності установ. Крім того, інвентаризація є дієвою формою контролю за роботою матеріально відповідальних осіб, облікових працівників, ефективним засобом підвищення внутрішньої дисципліни в установах судової системи.  

Таким чином, інвентаризація є одним з найважливіших  методів бухгалтерського обліку і фінансово-господарського контролю.

Необхідність проведення інвентаризації передбачена у ст. 10 Закону України “Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні”. Порядок проведення інвентаризації регламентовано Положенням про інвентаризацію активів та зобов’язань, яке затверджено наказом Мінфіну України від 02.09.2014  № 879. Відповідно до цього Положення проведення інвентаризації є обов’язковим перед складанням річної фінансової звітності. Проте формальне проведення інвентаризації активів і зобов’язань призводить до недостовірності фінансової звітності.

Найпоширенішими помилками під час проведення річної інвентаризації є такі:

Отже, інвентаризація є важливою складовою фінансового контролю, оскільки її якісне проведення сприяє формуванню достовірної фінансової звітності судової установи.

 

За інформацією, наданою головним спеціалістом

відділу аудиту, ревізії та планово-фінансової діяльності