Надходження адміністративної справи та її рух у 7ААС

May 29, 2020

Сьомий апеляційний адміністративний суд здійснює апеляційний перегляд рішень судів першої інстанції в адміністративних справах Вінницької, Житомирської, Хмельницької та Чернівецької областей.

Справи до Сьомого апеляційного адміністративного суду  надходять через службу доставки відділення поштового зв’язку або від кур’єра суду першої інстанції. Апеляційну скаргу ж, відповідно до статті 297 КАС України, подають безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Разом з тим, відповідно до пункту 15.5 Перехідних положень КАС України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності новою редакцією КАС України.

Особи, які беруть учать у справі, мають можливість оскаржити судове рішення таким чином:

  • особисто подати апеляційну скаргу до Сьомого апеляційного адміністративного суду;
  • направити апеляційну скаргу поштою чи електронною поштою;
  • направити апеляційну скаргу в особистому кабінеті підсистеми «Електронний суд».

Звертаємо увагу, що подати документи через «Електронний суд» можна лише після попередньої реєстрації у цій підсистемі. Щоб зареєструватись, потрібно обов’язково мати власний електронний цифровий підпис, відповідно до Закону України «Про електронні довірчі послуги».

Коли справа надходить до Сьомого апеляційного адміністративного суду, вона передусім до відділу надання інформаційних послуг, руху адміністративних справ та діловодства суду. Працівники цього відділу обов’язково перевіряють справу на наявність додатків, вказаних у супровідному листі відповідного суду першої інстанції, здійснюють огляд стану справи (наявність томів, повноту підшивання матеріалів справи, наявність опису, відповідність змісту опису фактичній наявності документів, належність оформлення і засвідчення підписами та печатками опису справи).

У разі виявлення недоліків у формуванні судової справи, які не перешкоджають реєстрації, працівники відділу складають акт про стан справи та додають його до матеріалів справи. Про складання акта роблять відмітку в автоматизованій системі документообігу суду. У разі виявлення суттєвих недоліків у формуванні справи, які перешкоджають її реєстрації, адміністративну справу повертають на дооформлення.

Апеляційну скаргу потрібно подавати в письмовій формі.

В апеляційній скарзі  потрібно вказати таке:

1) найменування суду апеляційної інстанції, до якого подають скаргу;

2) найменування суду першої інстанції, який ухвалив рішення, номер справи та дата ухвалення рішення;

3) повне найменування (для юридичних осіб) або прізвище, ім’я та по батькові (для фізичних осіб) особи, яка подає апеляційну скаргу, її місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб), поштовий індекс, ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України, реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серія паспорта для фізичних осіб – громадян України, номери засобів зв’язку та електронної пошти, офіційна електронна адреса (за наявності);

4) повне найменування (для юридичних осіб) або прізвище, ім’я та по батькові (для фізичних осіб) інших учасників справи, їхнє місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб);

5) вимоги особи, яка подає апеляційну скаргу, до суду апеляційної інстанції;

6) обґрунтування вимог особи, яка подає апеляційну скаргу, із зазначенням того, у чому полягає неправильність чи неповнота дослідження доказів і встановлення обставин у справі та (або) застосування норм права;

7) за потреби клопотання особи, яка подає апеляційну скаргу, про витребування нових доказів, про виклик свідків тощо;

8) дату отримання копії судового рішення суду першої інстанції, що оскаржується;

9) перелік матеріалів, що додаються.

Далі всі справи та апеляційні скарги, які оформлені відповідно до вимог Інструкції з діловодства в місцевих та апеляційних судах України (наказ ДСА України  від 20.08.2019 № 814), реєструють в автоматизованій системі документообігу суду в день їхнього надходження.

Водночас працівники відділу надання інформаційних послуг, руху адміністративних справ та діловодства суду формують електронну справу, тобто вносять  матеріали справи в електронному форматі до автоматизованої системи документообігу суду, що дає можливість вивчати матеріали справи і судді, і його помічникові одночасно, тоді як паперовий варіант справи міститься  у кімнаті для зберігання справ або у секретаря судового засідання на оформленні.

Після реєстрації справ в автоматизованій системі документообігу суду відбувається автоматизований розподіл, за наслідками система за принципом вірогідності обирає суддю, який здійснюватиме апеляційний перегляд справи.

З метою зменшення обсягу паперового документообігу суду, економії часу працівників апарату суду  працівники відділу надання інформаційних послуг, руху адміністративних справ та діловодства суду в автоматизованій системі документообігу суду використовують Електронний журнал передач справ, у якому фіксують факт передачі справи судді Сьомого апеляційного адміністративного суду, а також передачу справи від одного працівника до іншого. За допомогою Електронного журналу можна легко встановити, у кого саме перебуває справа.

Після реєстрації та розподілу адміністративної справи її не пізніше наступного дня передають судді-доповідачу.

У випадку відкриття апеляційного провадження суддя-доповідач здійснює підготовку адміністративної справи до апеляційного розгляду, що є важливою стадією адміністративного провадження, оскільки на цьому етапі судді-доповідачу необхідно з’ясувати зміст апеляційної скарги, обставини, якими апелянт обґрунтовує зміст апеляційної скарги, та інші обставини, які мають значення для розгляду  апеляційної скарги.

За наслідками розгляду апеляційної скарги колегія суддів ухвалює судове рішення, яке можуть отримати особи, які беруть участь у справі.

Після того, як апеляційний розгляд справи буде завершено, адміністративну справу у п’ятнадцятиденний строк повернуть до суду першої інстанції, який її розглядав. При цьому в автоматизованій систем документообігу суду проставляють відмітку, у якій зазначають вихідний номер та дату повернення адміністративної справи до суду першої інстанції.

Кур’єрська служба Укрпошти забирає вихідну кореспонденцію Сьомого апеляційного адміністративного суду тричі на тиждень, що дозволяє швидко та ефективно повертати справи за результатами апеляційного перегляду до судів першої інстанції.

За інформацією, наданою відділом надання інформаційних послуг,

руху адміністративних справ та діловодства суду

Для нормального відображення та для використання усіх можливостей сайту
увімкніть JavaScript у налаштуваннях переглядача. Після варто перезавантажити сторінку.