В умовах сьогодення комунікація є важливою складовою управлінської діяльності будь-якої установи. Її роль стає дедалі вагомішою, оскільки вона орієнтована на налагодження зв’язку з цільовою аудиторією, щоб досягти бажаних результатів у роботі та забезпечити позитивний імідж і авторитет установи в суспільстві.
Довгий час вважалось, що суди – це консервативні установи, які не бажають налагоджувати жодних зв’язків з громадськістю. На щастя, цей міф розвіюється, а роль і завдання суду набувають нових значень. При цьому комунікація стає необхідною умовою належної діяльності суду.
У Сьомому апеляційному адміністративному суді комунікаційній діяльності приділяють велику увагу.
Спеціально для налагодження стабільного зв’язку з представниками громадськості у Сьомому апеляційному адміністративному суді функціонує відділ звернень, внутрішньої та зовнішньої комунікації, який веде роботу у декількох напрямках.
Передусім, це комунікація з учасниками судового процесу: з фізичними та юридичними особами, адвокатами, громадськими організаціями тощо. З метою досягнення прозорості й відкритості під час здійснення правосуддя працівники відділу звернень, внутрішньої та зовнішньої комунікації надають особам роз’яснення законодавства щодо розгляду і вирішення питань, пов’язаних з апеляційним переглядом адміністративних справ та його результатами, а також іншу інформацію, яка стосується діяльності суду.
Варто відзначити, що робота суду з громадянами дозволяє покращити їхній рівень правосвідомості, зменшити кількість повторних звернень, скарг, зауважень та підвищити довіру до суду в цілому.
Ще одним важливим напрямком комунікаційної діяльності суду є періодичні опитування громадян, які дають можливість дізнатись думку відвідувачів суду та учасників судового процесу щодо якості надання судово-адміністративних послуг та рівня довіри до Сьомого апеляційного адміністративного суду зокрема й системи правосуддя загалом.
Окрім того, результати таких опитувань дають можливість виявити сильні й слабкі сторони у роботі працівників суду, а, відповідно, активізувати зусилля на впровадження позитивного досвіду та розвиток нових підходів до налагодження комунікації з громадянами і водночас вчасно відреагувати на допущені помилки під час надання судово-адміністративних послуг та запобігти недолікам у подальшій роботі.
Перспективний напрямок комунікації, який Сьомий апеляційний адміністративний суд активно розвиває, це просвітницька діяльність. Суд дбає про правову освіту молоді, тому постійно організовує та проводить навчально-просвітницькі заходи зі студентами-правниками та школярами з метою підвищення їхнього рівня правової культури, ознайомлення з діяльністю суду та завданнями судової системи України в цілому.
Варто відзначити, що просвітницькі кампанії для молоді мають неабияку популярність. Вивчати право у суді цікаво та пізнавально, тому спостерігається тенденція до збільшення кількості охочих відвідати Сьомий апеляційний адміністративний суд, щоб взяти участь в одному з правових заходів.
Перелік напрямків комунікаційної діяльності Сьомого апеляційного адміністративного суду не є вичерпним. Як свідчить практика, ефективно побудована комунікація дозволяє суттєво вплинути на якість роботи суду, утвердити авторитет суду в суспільстві та досягти довіри громадян до системи правосуддя. А Сьомий апеляційний адміністративний суд не зупиняється на досягнутому, тому постійно працює над побудовою нових комунікаційних стратегій задля забезпечення відкритості, доступності та прозорості у своїй діяльності.
За інформацією відділу звернень,
внутрішньої та зовнішньої комунікації