Підсистема «Електронний суд» забезпечує обмін процесуальними документами (надсилання та отримання документів) в електронній формі між судами, органами та установами системи правосуддя, між судом та учасниками судового процесу, між учасниками судового процесу. Її ефективне функціонування забезпечує оперативність та зручність у комунікації суду із сторонами у справах.
Відповідно до вимог процесуального законодавства з початком функціонування підсистем (модулів) ЄСІТС адвокати, нотаріуси, приватні виконавці, арбітражні керуючі, судові експерти, державні органи, органи місцевого самоврядування та суб’єкти господарювання державного та комунального секторів економіки реєструють офіційні електронні адреси в ЄСІТС в обов’язковому порядку. Інші особи мають право зробити те саме в добровільному порядку. Такі вимоги вступили в силу з 18 жовтня 2023 року
Багато хто вже зареєструвався у системі та в повній мірі може оцінити її переваги. Водночас варто звернути увагу на важливі деталі, які допоможуть оптимізувати роботу.
Для пришвидшення комунікації щодо справи учасникам справи важливо зазначати свою адресу електронної пошти. Тим, хто зареєструє у системі офіційні електронні адреси, суд надсилатиме документи лише в електронній формі на вказані е-скриньки. Адресу електронної пошти потрібно вказувати навіть якщо учасники процесу не зареєстровані в системі, тоді є можливість також отримувати процесуальні документи в електронному вигляді у зручний час та зручному місці.
Також, на оптимізацію реєстрації апеляційних скарг у суді впливає коректність зазначених відомостей про учасників процесу, їхні адреси (поштові та електронні), паспортні дані та реєстраційний номер облікової картки платника податків.
Разом з тим, важливо звернути увагу на те, що система пропонує шаблони майже всіх передбачених процесуальним законодавством заяв та клопотань, що в рази спрощує створення необхідних документів. Відповідно коректна реєстрація апеляційних скарг та процесуальних документів також залежить і від правильності вибраного шаблону.
Таким чином, аби оптимізувати процес електронної комунікації із судом, важливо насамперед стати активним користувачем Е-суду, а також забезпечити повне внесення необхідних даних.
За інформацією відділу надання інформаційних послуг, руху адміністративних справ та діловодства суду