Сьомий апеляційний адміністративний суд Exit Reader Mode

Центр суддівських студій: ЯК ПИСАТИ ЦІКАВІ СТАТТІ ДЛЯ СОЦМЕРЕЖ

Присутністю у соцмережах уже нікого не здивувати. Це хороший інструмент для побудови відкритих стосунків з громадянами та формування довіри до державного органу як носія влади.

Як створювати публікації для соцмереж, які будуть зміцнювати репутацію органу державної влади та позитивно впливати на його імідж, читайте у нашій статті.

Ні надмірній офіційності. Соцмережі створено для розваг. У соцмережах користувачі налаштовані на відпочинок, а не на серйозну роботу. Ви ж не заходите у Facebook  спеціально, щоб дізнатись про рішення Верховного Суду. Але якщо, гортаючи стрічку новин, ви натрапите на статтю про важливо суспільне рішення, а  вас ця тема цікавить, то чому б і не прочитати.

Готуючи публікацію для соцмереж, пишіть текст простою, доступною для розуміння мовою.  Досі вважаєте, що такий стиль нашкодить серйозному іміджу вашої установи, – помиляєтесь!

Принцип «чим більше «розумних» слів, тим краще» в соцмережах не працює. Якщо текст вашої статті буде перенасиченим термінологією, суцільним цитуванням законів, кодексів, положень, наказів тощо, це відштовхуватиме користувачів соцмереж. Більшість із них не прочитає і половини вашої публікації, а ті, хто все ж дочитає до кінця, сприйматимуть її так, ніби ви писали заради галочки.

Навпаки користувачі соцмереж охоче довірятимуть вам, якщо вони розумітимуть, у чому полягає цінність статті саме для них. Якщо вашій публікації ставлять уподобайки, залишають під нею коментарі чи поширюють її на особистих сторінках – знайте: ваша стаття корисна.

Щоб готувати саме такі публікації, пам’ятайте про основні правила:

·        одна стаття – одна тема;

·        «вибуховий» заголовок, який заохочує до прочитання;

·        вступні речення, які зацікавлюють (інакше, окрім них, продовжувати читати статтю ніхто не буде);

·        простий стиль викладу (уникайте занадто вигадливих фраз, довжелезних речень, перевантажених зворотами, які важко сприймати);

·        менше «води», більше конкретики (відкриваючи вашу статтю, читачеві хочеться одразу знайти відповідь на своє запитання, а не шукати його серед беззмістовних фраз);

·        терміни, абревіатури завжди з поясненням (або коротким коментарем);

·        обережно із синонімами (не в усіх випадках вони доречні, адже можуть заплутувати читача);

·        обсяг статті має відповідати кількості допустимих символів у соцмережах (один текст для різних соцмереж потрібно адаптувати таким чином, щоб він не перевищував обмеження щодо символів);

·        текст статті має бути читабельним і візуально привабливим (робіть абзаци, виділяйте слова, на які хочете зробити акцент, використовуйте марковані списки, сміливо додавайте емодзі).

Про грамотність, думаємо, зайвий раз нагадувати не потрібно. Ви й так маєте розуміти, що ваша публікація – то ваше обличчя. Якщо у ній безліч помилок, то й думка у читачів сформується відповідна.

Дбайте про культуру мовлення, дотримуйтесь правил чинного правопису, слідкуйте за логікою викладу, уникайте повторів і технічних помилок (дефіс замість тире, пропущені літери в словах чи слова в реченнях тощо).

Коли ви пишете статтю, ви є експертом у тій чи тій галузі. Розмірковуючи над темою майбутньої статті, обирайте ту, на якій ви добре розумієтесь. Пам’ятайте, що автор – ви, і саме ви відповідаєте за кожне написане слово. Перед тим, як сформулювати тему, пошукайте, що найбільше користувачі шукають в інтернеті, чим цікавляться, на які питання хочуть отримати відповіді. Також подумайте й над тим, щоб ви хотіли донести громадянам, яку користь вони отримають, прочитавши вашу статтю, чим ваша публікація допоможе їм.

Заздалегідь подумайте, чи не спровокує тема вашої статті негативну реакцію у читачів. Якщо так може статись, але ви все одно наполягаєте на своїй темі, намагайтесь побудувати текст статті так, щоб показати лише вигоди і виключити усі можливі заперечення, адже ваше завдання переконати читачів у правильності вашої думки, актуальності й важливості статті.

Саме тому обирайте таку тему, у якій ви справді добре розбираєтесь і зможете захистити власну позицію. Інакше вас можуть звинуватити у некомпетентності, а від цього постраждає імідж установи, у якій ви працюєте.

Плагіат – це погано. Не можна сліпо копіювати чужі статті й видавати їх за власні. Передусім вас може викрити істинний автор, і тоді вам доведеться відповідати.

Інша справа, якщо вам сподобалась чиясь думка, і ви хочете використати її у своїй публікації. Позичати чужі ідеї не заборонено, але пам’ятайте, що ви маєте інтерпретувати їх по-своєму, а не нахабно списувати.

Якщо ви скопіювали чужі ідеї, але сумніваєтесь, чи не сприйматимуть їх читачі за плагіат, то обов’язково перевірте текст вашої статті за допомогою сервісів типу «антиплагіат», які покажуть, чи не перевищено у тексті допустимий відсоток «запозичень», а також допоможуть віднайти орфографічні,  пунктуаційні й технічні помилки.

Прагнете відкритості – не розважайте людей у соцмережах, а захоплюйте їх своїми статтями так, щоб вони звернули увагу на вас і вашу діяльність. Адже саме у такий спосіб ви впливаєте на свідомість громадян. Дозвольте їм побудувати з вами довірливі стосунки, які сприятимуть утвердженню вашого іміджу у суспільстві.

І нехай ваші публікації завжди приносять лише користь!

Джерело:

Центр суддівських студій