Сьомий апеляційний адміністративний суд Exit Reader Mode

5. Порядок обрання суддів на адміністративні посади та звільнення з цих посад

5.1. Згідно з частиною першою статті 20 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» (в редакції Закону України від 12 лютого 2015 року № 192-VIII) адміністративними посадами в Вінницькому апеляційному адміністративному суді вважаються посади голови суду та заступників голови суду.

Голова Вінницького апеляційного адміністративного суду, його заступники, обираються на посади зборами суддів Вінницького апеляційного адміністративного суду із числа суддів цього суду строком на два роки, але не більш як на строк повноважень судді, шляхом таємного голосування більшістю від кількості суддів, які працюють у суді.

5.2. Збори з обрання суддів на адміністративні посади проводяться не пізніше одного місяця з дня закінчення повноважень голови Вінницького апеляційного адміністративного суду, його заступників чи відкриття вакансії адміністративної посади з інших підстав.

Якщо на час розгляду зборами питання про обрання на адміністративні посади закінчилися повноваження і голови Вінницького апеляційного адміністративного суду, і заступників голови Вінницького апеляційного адміністративного суду, то в порядку, передбаченому цим Положенням, за рішенням зборів суддів, яке приймається відкритим голосуванням більшістю голосів від числа суддів, присутніх на зборах, спочатку обирається голова суду, а після його обрання – заступники голови суду або обрання на всі адміністративні посади може проходити одночасно.

5.3. Голова Вінницького апеляційного адміністративного суду, його заступники обираються на альтернативній основі, при вільному висуненні кандидатур.

Кандидати на посади голови Вінницького апеляційного адміністративного суду, його заступників пропонуються суддями Вінницького апеляційного адміністративного суду усно на зборах суддів, або письмово в порядку підготовки зборів, або шляхом самовисування.

Кількість кандидатів на кожну з вакантних посад не обмежується.

Кандидатом на адміністративну посаду може бути лише суддя цього суду, строк повноважень якого в установленому законом порядку на час проведення зборів не закінчився.

5.4. У разі, якщо запропонована кандидатура не присутня на зборах, суддя, який запропонував кандидата, має дати характеристику цього кандидата та надати зборам його письмову згоду на обрання на відповідну адміністративну посаду.

5.5. Всі кандидати обговорюються на зборах персонально.

Обговорення кандидатів за рішенням зборів суддів, яке приймається відкритим голосуванням більшістю голосів від числа суддів, присутніх на зборах, здійснюється або за списком, складеним в алфавітному порядку, або в порядку надходження запропонованих кандидатур.

Кандидат має право:

– заявити самовідвід, який приймається зборами без голосування. У цьому разі обговорення кандидатури не відбувається або припиняється;

– надати повідомлення про себе;

– надати відповідь на поставлені йому запитання.

В обговоренні кандидатів беруть участь лише судді цього суду.

Кожен суддя має право висловити свою думку щодо висунутих кандидатів, має право поставити кандидатам запитання.

Рішення щодо припинення обговорення тієї чи іншої кандидатури приймається зборами суддів шляхом відкритого голосування більшістю голосів суддів, присутніх на зборах.

5.6. Після обговорення запропонованих кандидатів збори відкритим голосуванням більшістю голосів суддів, присутніх на зборах, приймають рішення про включення цих кандидатів до списку кандидатів для обрання на відповідну адміністративну посаду, які підлягають включенню до бюлетеня для таємного голосування.

До списку кандидатів на посади голови суду, його заступників вносяться лише ті судді, які надали свою згоду балотуватися на відповідну посаду.

Список кандидатів на відповідну адміністративну посаду (додаток 1) затверджується рішенням зборів шляхом відкритого голосування більшістю голосів суддів, присутніх на зборах та передається голові лічильної комісії для виготовлення бюлетенів для таємного голосування.

Висування головуючого зборів та/або секретаря зборів в якості кандидатів на відповідну адміністративну посаду не є підставою для переобрання головуючого зборів та/або секретаря зборів.

5.7. Таємне голосування з обрання суддів на адміністративні посади здійснюється у порядку, встановленому цим Положення, з урахуванням особливостей, встановлених розділом 5 цього Положення.

5.8. У бюлетені для таємного голосування для обрання на адміністративні посади зазначаються:

– дата та місце проведення голосування;

– назва адміністративної посади, на яку обирається суддя;

– прізвище, ім’я та по батькові кожного кандидата на адміністративну посаду в алфавітному порядку.

Нумерація напроти кандидатів не допускається.

У разі проведення повторного або нового голосування про це також має бути зазначено в бюлетені.

Бюлетені підписуються головою і секретарем та членами лічильної комісії та засвідчуються гербовою печаткою суду.

Форма бюлетеня для таємного голосування для обрання на адміністративні посади затверджується, як додаток до такого Положення (додатки 3, 5).

5.9. До складу лічильної комісії для організації і проведення таємного голосування з обрання суддів на адміністративні посади не можуть входити судді, які є кандидатами на адміністративні посади, а також головуючий на зборах та секретар зборів.

5.10. Бюлетені для таємного голосування з обрання на кожну адміністративну посаду виготовляються за кількістю суддів, які працюють у суді.

5.11. Кожному судді, який присутній на зборах, членами лічильної комісії видається один бюлетень для таємного голосування з обрання на кожну адміністративну посаду.

5.12. Заповнюючи бюлетень, суддя проставляє позначку «+» або «V», що засвідчує його волевиявлення, у відповідному полі навпроти прізвища кандидата на відповідну посаду, якого він підтримує, або навпроти напису «Не підтримую жодного кандидата». Проставляння інших позначок не допускається.

5.13. Під час проведення таємного голосування з обрання одночасно на декілька адміністративних посад протокол про результати таємного голосування складається щодо кожної адміністративної посади окремо.

Протокол про результати таємного голосування має містити такі дані:

– зазначення адміністративної посади, на яку обирається суддя;

– дату та місце проведення голосування;

– тур голосування;

– кількість виготовлених бюлетенів;

– кількість отриманих бюлетенів;

– кількість погашених бюлетенів;

– кількість бюлетенів, що знаходились в скриньці для голосування після її розпечатування;

– кількість дійсних бюлетенів;

– кількість бюлетенів, визнаних недійсними;

– прізвища, імена і по батькові кандидатів, які внесені в бюлетень для таємного голосування, та кількість голосів «за» відданих за кожного з кандидатів;

– кількість голосів суддів, які не підтримали жодного кандидата.

Форма протоколу засідання лічильної комісії про результати таємного голосування з обрання на адміністративну посаду затверджується, як додаток до цього Положення (додаток 9).

5.14. Обраним на відповідну посаду вважається суддя, за якого проголосувала більшість від кількості суддів, які працюють у Вінницькому апеляційному адміністративному суді.

5.15. За результатами голосування збори суддів відкритим голосуванням більшістю голосів суддів, присутніх на зборах, приймають одне з таких рішень:

– оголошують обраним на відповідну посаду суддю, який отримав необхідну кількість голосів (більшість від кількості суддів, які працюють у Вінницькому апеляційному адміністративному суді), та зазначають строк його обрання;

– ухвалюють рішення про проведення повторного голосування.

У разі, якщо в бюлетень для таємного голосування з обрання на адміністративну посаду було включено лише 2 кандидати і жодний з них не набрав необхідної кількості голосів, повторне голосування щодо цих же кандидатів не проводиться, у цьому випадку збори суддів приймають рішення про нове голосування. Перед проведенням нового голосування проводиться висування нових кандидатів. Особи, які були включеними до бюлетеня для таємного голосування під час першого та повторного голосування, можуть бути включеними до бюлетеня для таємного голосування під час нового голосування.

5.16. Повторне голосування здійснюється у порядку, передбаченому пунктом 4.39 цього Положення.

5.17. Якщо при повторному голосуванні жодного з кандидатів не обрано, збори суддів приймають рішення про нове голосування (нові вибори).

Перед проведенням нового голосування проводиться висування нових кандидатів. Особи, які були включеними до бюлетеня для таємного голосування під час першого та повторного голосування, можуть бути включеними до бюлетеня для таємного голосування під час нового голосування.

5.18. Рішення зборів про обрання суддів на адміністративні посади підписується головуючим на зборах та секретарем зборів, скріплюється гербовою печаткою суду. Копія рішення надсилається до Вищого адміністративного суду України, Ради суддів України, Вищої кваліфікаційної комісії суддів України та Державної судової адміністрації України.

5.19. Голова Вінницького апеляційного адміністративного суду, його заступники, можуть бути достроково звільнені з посади за ініціативою не менш як однієї третьої від загальної кількості суддів Вінницького апеляційного адміністративного суду шляхом таємного голосування не менш як двома третинами суддів, які працюють у суді.

У поданні цієї ініціативної групи суддів про дострокове звільнення судді з адміністративної посади має бути наведена конкретна причина дострокового звільнення.

Таємне голосування щодо дострокового звільнення з адміністративної посади здійснюється у порядку, встановленому пунктами 4.29-4.42 цього Положення, з урахуванням особливостей, встановлених цим пунктом Положення.

Затвердження форми бюлетеня для таємного голосування та форми протоколу засідання лічильної комісії про результати таємного голосування відбувається відповідно до пункту 4.29 цього Положення. Форма бюлетеня для таємного голосування про дострокове звільнення судді з адміністративної посади та форма протоколу засідання лічильної комісії про результати таємного голосування затверджуються, як додатки до цього Положення (додатки 11, 12).

У бюлетені для таємного голосування зазначаються:

– дата та місце проведення голосування;

– назва адміністративної посади, прізвище, ім’я та по батькові судді, щодо якого поставлено питання про дострокове звільнення з адміністративної посади;

– пропозиції, за якими здійснюється голосування: «за дострокове звільнення» та «проти дострокового звільнення».

Протокол про результати таємного голосування має містити такі дані:

– зазначення адміністративної посади, прізвища, імені та по батькові судді, щодо якого поставлено питання про дострокове звільнення з адміністративної посади;

– дату та місце проведення голосування;

– кількість виготовлених бюлетенів;

– кількість отриманих бюлетенів;

– кількість погашених бюлетенів;

– кількість бюлетенів, що знаходились в скриньці для голосування після її розпечатування;

– кількість дійсних бюлетенів;

– кількість бюлетенів, визнаних недійсними;

– кількість голосів «за дострокове звільнення» з адміністративної посади;

– кількість голосів «проти дострокового звільнення» з адміністративної посади.

Лічильна комісія обирається відповідно до пункту 4.30 цього Положення. До складу лічильної комісії, крім головуючого на зборах та секретаря зборів, не може бути обрана також особа, щодо якої вирішується питання про дострокове звільнення з адміністративної посади.

За результатами таємного голосування Збори суддів відкритим голосуванням більшістю голосів суддів, присутніх на зборах, приймають одне з таких рішень:

– оголошують голову Вінницького апеляційного адміністративного суду, його заступників, достроково звільненими з адміністративної посади;

– оголошують голову Вінницького апеляційного адміністративного суду, його заступників, залишеними на відповідній посаді.

Суддя вважається звільненим з адміністративної посади, якщо за це подано не менш як дві третини голосів суддів, які працюють у відповідному суді.

Звільнення з адміністративної посади не позбавляє особу повноважень судді.

5.20. За поданням голови Вінницького апеляційного адміністративного суду Збори суддів з числа суддів Вінницького апеляційного адміністративного суду призначають секретаря судової палати.

Секретар судової палати призначається на посаду строком на два роки.

Призначення на посаду секретаря судової палати здійснюється шляхом відкритого голосування, якщо зборами більшістю голосів суддів, присутніх на зборах, не буде прийняте рішення про таємне голосування.

Призначеним на посаду секретаря відповідної судової палати вважається суддя, за якого подано більшість голосів суддів, присутніх на зборах